Campingferie som Mercedes Ville Designe Den

Bilbranchen har længe lidt under et fænomen. Som man ser indenfor alle felter. I begyndelsen var bilen noget rimeligt obskurt. Og rigtigt flere forskellige producenter eksperimenterede i vidt forskellige retninger. En bil var ikke en bil. Hvem der havde produceret den. Og hvilke ting de eksperimenterede med for tiden. Havde stor betydning på hvad det du fik. Når du købte en bil af dem. Der var ingen standarder eller også forventninger. Det var helt nyt. Og producenterne havde frit spil til, at prøve ting af. Og se hvad folk rent havde lyst til, at købe.

Som med, så meget andet Så begynder de vildeste eksperimenter, at dø ud. Producenterne og designerne begynder, at danne sig et billede af hvad den generelle dansker leder efter i en bil. Og nu går konkurrencen på, at optimere på disse faktorer. Nytænkning bliver for farligt. Det er dyrt. Og de fleste eksperimenter ender ikke med;, At sælge bedre. Fra et forretningsmæssigt synspunkt kan det ofte bedre betale sig, at bruge den samme opskrift. Som allerede har bevist sit værd. Og, så lave nogle sikre små-ændringer hist og her. Det er derfor vi har set markedet for biler stagnere på den tekniske front. Ingen tør prøve noget nyt. Alle forsøger , at malke markedet med variationer af de samme biler.

Når det sker i andre markeder Så kommer der typisk en ny spiller på banen. Som overhaler alle de gamle og stagnerede mastodonter. De fleste startups fejler Men dem der overlever er dem. Der har eksperimenteret og fundet frem til noget. Som rent virker og er eftertragtet. Disse entreprenører tør godt, at eksperimentere. For det er den eneste måde de har en chance for At komme ind på markedet Hvis de lancerede en traditionel bil ville de ingen chance have imod de etablerede konkurrenter Men finder de på noget særligt Så kan det går rigtigt hurtigt!

På bilmarkedet er det, men ikke nemt; Det er både dyrt og kompliceret, at producere biler Så det er ikke noget man gør ude i en garage i sin fritid. Det tætteste vi umiddelbart er kommet er Tesla. Personen med den innovative idé skal gerne have masser af penge. Og en tilpas stor risikovillighed. Før, at den slags kan ske.

Men mastodonterne er også begyndt, at røre på sig. Intet sted er det mere tydeligt. End i Mercedes Marco Polo. En autocamper er det fjerneste fra. Hvad de fleste mennesker forbinder med en Mercedes. Og det er det på sin vis også. Det er et rimeligt vildt eksperiment. Langt fra den traditionelle opskrift på succes. Som Mercedes ellers har levet højt på i årevis Men de har virkeligt gjort det godt. Ser man bilen ligner den nemlig langt fra et vildt eksperiment. Den ligner en Mercedes fra top til tå. Og alle detaljerne er på plads og kælet for. Som havde de produceret Marco Polo siden de startede;